.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احمدی‌نژاد به 8 سوال پاسخ نداد

رئیس سازمان بسیج اساتید هشت سؤالی که اساتید از رئیس‌جمهور پرسیده بودند را «محرمانه خواند».

اساتید بسیجی کشور که در افتتاحیه یازدهمین هم‌اندیشی سازمان بسیج اساتید میزبان رئیس‌جمهور بودند نتوانستند پاسخ سؤال‌های خود را از زبان رئیس‌جمهور بشنوند. اساتید بسیجی که از پرسیدن سؤال شفاهی در حضور رئیس‌جمهور منع شده بودند یک شب قبل از سخنرانی احمدی‌نژاد در مشهد سؤال‌های خود را ارائه کردند تا پاسخ آنها محور سخنرانی رئیس‌جمهور باشد، اما در سخنرانی این محورها پاسخ داده نشد. در سخنرانی رئیس‌جمهور نه تنها به سؤال اساتید پاسخی داده نشد، بلکه مسایل دیگری در این جلسه طرح شد که به اعتراض اساتید انجامید. آنها از کنار هم قرار گرفتن دو کلمه «آزاد و مازاد» درباره دانشگاه آزاد اسلامی و تشبیه کسی که به جرم ایجاد وقایع بعد از انتخابات در رأس همه باید «یقه‌اش را گرفت و پای میز محاکمه کشاند» به «شیری که دوران قدرتش به سر آمده» آن هم از زبان رئیس‌جمهور گلایه داشتند؛ حکایت شیری که پیر شده بود، دیگر یال و کوپال نداشت و «حتی وقتی که می‌خواست غرش کند، صدای دیگری در می‌آورد». حکایتی که هرچند بدون مشبه ذکر شد، اما این اشاره به شخص مشبه همه اساتید را متعجب کرد.

به گزارش «خبر» رئیس سازمان بسیج اساتید که در جلسه اختتامیه اعتراض اساتید را درباره عدم پاسخ رئیس‌جمهور پاسخ می‌داد با بیان اینکه یکی از اشکالات ما این است که به سرعت به سمت تنگتر کردن حلقه اصولگرایی می‌رویم اظهار داشت: ما اصلاً نمی‌خواستیم و نباید به این موضوع وارد می‌شدیم که رئیس‌جمهور زاویه پیدا کرده است. نباید مطرح می‌شد چون دیگران سوء استفاده می‌کنند. علی بختیاری وعده داد که طرح این سؤالها در جلسات دیگری انجام شود.

بختیاری هشت سؤالی که اساتید از رئیس‌جمهور پرسیده بودند را «محرمانه خواند» و در پاسخ به پرسش «خبر» درباره این سئوالات گفت: دو نفر با همدیگر یک گفت و گویی کردند نیازی هم نمی‌بینند که آن را اعلام کنند. او با بیان اینکه همه سؤال‌ها جواب نداشتند تصریح کرد: بعضی از آنها پیشنهاد بود.

دکتر صلاحی، دبیر کمیته سیاسی سازمان بسیج اساتید در یازدهمین هم‌اندیشی اساتید بسیجی اما در گفت و گو با خبر محور سؤال‌های مطرح شده از رئیس‌جمهور را این طور بیان کرد:
1- لزوم توجه بیشتر به مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت مستدل با تصویب لوایح قانونی و همکاری نهادهای زیربط.
2- لزوم مبارزه با فساد سیاسی احزاب و گروه‌ها و افرادی که مصالح این مملکت را رعایت نکردند و اقدام به کارهای خلاف قانون کردند و یا با بیگانگان در برهم زدن امنیت کشور هماهنگ بودند.
3- لزوم تلاش دولت برای استفاده از همکارانی قوی و استفاده از همه توانمندی‌های نیروهای اصولگرا.
4- در نظر گرفتن دستورات مقام معظم رهبری در به کارگیری همکاران رئیس‌جمهور.
5- لزوم توجه بیشتر به مسایل فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها.
6- با‌توجه به روحیه ولایتمداری که در رئیس‌جمهور وجود دارد انتظار این است که دستورات و اشاره‌های مقام معظم رهبری به سرعت عمل شود که این به نفع رئیس‌جمهور هم هست.
7- توجه به بعضی از گفته‌ها و کردارهایی که از سوی آقای مشایی در دولت نهم سرزده بود و نارضایتی و ناراحتی طیف گسترده علاقه مندان و طرفداران آقای رئیس‌جمهور را در پی داشت.
8- در به کارگیری آقای مشایی در مراکز حساس حتماً نظر مثبت مقام معظم رهبری کسب شود.

دبیر کمیته سیاسی یازدهمین هم‌اندیشی سازمان بسیج اساتید درباره اینکه رئیس‌جمهور چقدر به سؤالات اساتید بسیجی پاسخ داده به خبر گفت: آقای رئیس‌جمهور به طور کلی بحث مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی را مطرح کردند و گریزی به مسئله تبعیت از رهبری زدند. او افزود: ما انتظار بیشتری از ایشان داشتیم.

صلاحی با اشاره به اینکه رابطه پدر و پسری میان احمدی‌نژاد و رهبری عدم تمکین رئیس‌جمهور از دستور ولی‌فقیه را توجیه نمی‌کند به خبرنگار خبر گفت: اگر هم رابطه پدر و پسری باشد امروز دوران فرزندسالاری است. صلاحی تصریح کرد: اشاره‌های رهبری برای ماحکم است. حکم رهبری بر خود رهبری واجب است. علی رغم اینکه این دولت خدمات بسیار بزرگی انجام داد اما باید تکلیف روشن شود. چارچوب باید تعیین شود. من معتقدم در جلسه هم‌اندیشی اساتید بسیجی این موضوع روشن نشد، اما یک جلسه‌ای حتماً نیاز است با حضور رئیس‌جمهور این دفعه البته رئیس‌جمهور شنونده باشد.

دکتر صلاحی با اشاره به سکوت رئیس‌جمهور درباره مشایی خاطر نشان کرد: انتصاب آقای مشایی از ابتدا و بعد انتصاب دوباره ایشان اشکال داشت. بدنه جامعه متدین مشایی را به جهت بعضی رفتارها و اظهار نظرش درباره مردم اسرائیل و بحث‌های دیگر ایشان قبول ندارند. او افزود: دفتر رئیس‌جمهور حساس‌تر از جایگاه قبلی است. همه کارهای رئیس‌جمهور را رئیس دفتر تنظیم می‌کند.

او همچنین از سکوت سازمان بسیج اساتید در مقابل سکوت رئیس‌جمهور انتقاد کرد و گفت: بسیج اگر صراحت گویی خود را از دست بدهد نظام و انقلاب صدمه خواهد دید. صراحت‌گویی بسییج در راستای انقلاب است. هدف اساسی بسیج حفظ انقلاب اسلامی است اگر به آموزه‌های انقلاب توجه نشود انحراف‌هایی به وجود می‌آید از جنس انحرافی که بچه‌های مشارکت پیدا کردند.

او در بیان دلیل سکوت سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: بسیج مشاور است. بسیج ناظر است اما اگر بسیج کارگزار شد مشکل پیدا می‌کند. صلاحی افزود: کسی که می‌خواهد صراحت داشته باشد نباید در کفشش ریگ باشد. در این صورت دیگر نمی‌تواند صراحت داشته باشد. اگر این صراحت گویی از بسیج گرفته شود خیلی از دستگاهها آسیب می‌بینند چون خیلی‌ها مشغول معامله‌اند.

صلاحی در پایان از احتمال حضور حجت‌الاسلام حسین طائب، فرمانده نیروی مقاومت بسیج در سمت وزیر اطلاعات خبر داد و گفت: صحبت حضور ایشان در وزارت اطلاعات مطرح است، اما هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. تصمیمات دقیقه نود تغییر می‌کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.